söndag 22 april 2012

Mumsfilibabba

Jag är ju inte den flitigaste bloggaren just nu, för mycket annat spännande i livet som tiden går till.
Life is good! :-) Funderar också lite på vilket typ av blogg jag egentligen vill ha, OM jag nu ska ha en...
Syrran står ju helt på egna ben nu i sin egen blogg - kolla gärna in där! Ja ja, jag funderar vidare, och
under tiden så blir det väl några livstecken då och då här inne när lusten faller på....

Idag kan jag i alla fall inte låta bli att dela med mig...


Jag testade att göra "pasta" av zucchini. Det var bara till mig, så jag tog en och halv liten zucchini,
det blev lagom mycket. Hyvlade dom med potatisskalare till "tagliatelle", blandade sedan med olivolja,
riven parmesan, svartpeppar och mitt egna örtsalt. Torrostade även lite pinjenötter och strödde över.
Sååå gott det blev! Till "pastan" åt jag idag några köttbullar, men kan tänka mig att detta passar till allt -
olika typer av kallskuret, lax, kyckling - you name it. 


Ha det nu bäst goa bloggisar, vänner IRL, släktingar och alla andra som surfar in här och kollar - trots allt..
OM ni vill, får ni gärna tipsa mig om vad jag ska blogga vidare om. Vilken typ av inlägg gillar ni bäst? 
Stor kram!



5 kommentarer:

  1. Låter härligt, att livet är toppen och att du har fullt upp av det.

    Tycker mycket om när du visar bilder på ditt hem, Saker som du inpsireras av, både inredning, recept, utflykter du gör osv. Gillar blandad mix.

    Ha en fin vecka, med lite solsken. // Lissen

    SvaraRadera
  2. Halloj,
    Ja ibland så kommer livet emellan, fniss.. Känner igen mig. Här är det också fullt upp. Så inte många blogginlägg, men ibland kommer det.

    Jag är en stor diggare av zuccini, satte ett gäng frön på att gro idag. Det ser smaskigt ut.

    Ha det gott! Kram Monica

    SvaraRadera
  3. Hallojsan!!

    Visst är det väl gott med zuccinipasta..perfekt då man vill minska på kolhydratintaget!!

    jag gillar din mixade blogg..med lite av varje..du delar med dig av bilder hemifrån men även om aannat runt ikring..Bloggen ÄR du..det gillar jag iaf!!

    ha det gott nu i ditt härliga liv!! Kraaam sanne

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Som stora syster är det som trevligast när du berättar om familjen och alla fina bilder från huset.Med andra ord, kör på !
    Kram
    Anne

    SvaraRadera
  5. Hej hej! Kollar alltid in på din blogg! Fortsätt!! Är dock inte så duktig på att kommentera.... Men jag gillar precis som modern min, att läsa om familjen och dina olika projekt i huset!!

    kramar Mirjam

    SvaraRadera